Publicatie - Studie, onderzoeksrapport, analyse

LES, 2022, 191: Het lerarentekort als katalysator voor onderwijshervormingen

Oorspronkelijke titel: Het lerarentekort als katalysator voor onderwijshervormingen
Bron: kuleuven.be
04-02-2022
Publicatiejaar: 2022 Editie: 191 Aantal pagina's: 16
  • Ondanks de belangrijke rol van leraren staat het beroep in Vlaanderen onder druk.
  • Het onderwijs volgt de bredere trends in de samenleving.
  • Dit is zichtbaar in het algemene tekort aan arbeidskrachten, de demografische evolutie, jobmobiliteit, het ziekteverzuim en de dalende inschrijvingen in professionele bachelors.
  • De aanpak van het lerarentekort kan een katalysator zijn voor een brede en gedragen hervorming van het onderwijs.
  • Investeringen in infrastructuur, in de werving van nieuwe doelgroepe
Bron: https://feb.kuleuven.be/research/les - 04-02-2022
Online raadpleegbaar
Digitaal in de collectie
Je hebt niet genoeg rechten om dit te raadplegen