Publicatie - Studie, onderzoeksrapport, analyse

LES, 2021, 190: De effecten van de COVID-19 crisis op leerprestaties en onderwijsongelijkheid een jaar na de langdurige schoolsluitingen

Oorspronkelijke titel: De effecten van de COVID-19 crisis op leerprestaties en onderwijsongelijkheid een jaar na de langdurige schoolsluitingen
Bron: kuleuven.be
20-10-2021
Publicatiejaar: 2021 Editie: 190 Aantal pagina's: 8
  • We onderzoeken hoe de leerprestaties van leerlingen en de ongelijkheid binnen scholen een jaar na de schoolsluitingen veranderd zijn.
  • Met uitzondering van Mens & Maatschappij zien we in alle leergebieden significante leervertraging voor de getoetste leerinhouden sinds het begin van de pandemie.
  • In 2021 is de significante leervertraging gestopt voor wiskunde. De toetsscores beginnen voorzichtig te verbeteren voor Wetenschappen & Techniek, en verbeterden significant voor Mens & Maatsc
Bron: https://feb.kuleuven.be/research/les - 20-10-2021
Online raadpleegbaar
Digitaal in de collectie
Je hebt niet genoeg rechten om dit te raadplegen
Termen(7)
Onderwijskwaliteit
Evaluatie opleidingen en leeractiviteiten
Wetenschappelijk onderzoek
Kwetsbare groepen
Ontwikkelingen(1)