Publicatie - Studie, onderzoeksrapport, analyse

SMI Barometer 2020: Hoe ervaren Vlaamse jongeren branding en influencermarketing via sociale media?

Oorspronkelijke titel: Hoe ervaren Vlaamse jongeren branding en influencermarketing via sociale media?
Bron: arteveldehogeschool.be
25-05-2020
Publicatiejaar: 2020 Editie: 2020 Aantal pagina's: 49

Influencermarketing verliest niet aan kracht bij Vlaamse jongeren. Dat blijkt uit onderzoek van de Arteveldehogeschool bij meer dan 1100 Vlaamse jongeren. 16% van de Vlaamse jongeren geeft zelfs aan dat het tijdens de voorbije drie maanden iets gekocht heeft door toedoen van een influencer. De belangrijkste reden om een influencer te volgen volgens de Vlaamse jongeren?  De leuke en originele verhalen van die influencer.

Instagram is niet altijd het meest aangewezen communicatiekanaal voor alle s

Bron: https://www.arteveldehogeschool.be/projecten/smi-barometer-hoe-kunnen-vlaamse-merken-sociale-media-hun-merk-versterken-bij-jongeren - 25-05-2020
Online raadpleegbaar
Digitaal in de collectie
Je hebt niet genoeg rechten om dit te raadplegen
Is editie van
Termen(3)
Marketingtrends
Sectoranalyses
Jeugdwerk
Auteur(3)
Lotte Vermeulen
Jeroen Naudts
Ilse Bruwiere
Auteur, Redactie(1)
Arteveldehogeschool vzw | Gent