Publicatie - Tijdschrift

ESB Economisch Statistische Berichten, 2025, 4848: Ongelijke leerprestaties

Oorspronkelijke titel: Ongelijke leerprestaties
Bron: esb.nu
16-09-2025
Publicatiejaar: 2025 Editie: 4848 (augustus)

Inleiding: Kijk bij aanpak ongelijke leerprestaties ook voorbij het onderwijs – p. 338
Coen van de Kraats

Dalende leerprestaties aanleiding tot aanpassing onderwijscurriculum – p. 340
Sybren Spit

Door corona ontstane leervertragingen zijn grotendeels hersteld – p. 342
Marc van der Steeg

Ongelijkheid tussen leerlingen neemt toe tijdens basisschooltijd – p. 345
Elke Claes, Inge de Wolf, Bart Golsteyn en Suzanne de Leeuw

Column: Ongelijke leerprestaties zijn een opdracht aan onderwijsbeleid – p. 348
Lou…

Bron: https://esb.nu/publicaties/jrg-110/4848/ - 16-09-2025
Online raadpleegbaar
Digitaal in de collectie
Je hebt niet genoeg rechten om dit te raadplegen

Geselecteerde artikels (2)

Vakartikel
Publicatiedatum 02-07-2025

Nederlands onderzoek toont aan: huurders middeninkomens betalen fors meer dan kopers of sociale huurders

Uit onderzoek van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) en het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) blijkt dat hogere inkomensgroepen gemiddeld de laagste woonkosten dragen, omdat zij vaker eigenaar zijn van een woning en profiteren...
Vakartikel
Publicatiedatum 15-05-2025

Leerachterstand door ouderopleiding groeit tijdens basisschool, toont onderzoek Universiteit Maastricht

Leerlingen in het basisonderwijs bouwen een leerprestatiekloof op die sterk samenhangt met het opleidingsniveau van hun ouders, zo blijkt uit een studie van Universiteit Maastricht op basis van data van 31.830 leerlingen uit drie cohorten. De kloof is...