Artikel - Persartikel

Hybride vleesproducten, mix van dierlijke en plantaardige eiwitten, worden steeds populairder in België

Oorspronkelijke titel: Hybride vleesproducten winnen terrein in België
Bron: vilt.be
04-02-2021
Publicatiedatum: 28-08-2025

Bij Lidl is al één op de vier verkochte hamburgers en één op de drie porties gehakt een hybride variant. Volgens de keten levert dit per winkel wekelijks een CO₂-reductie van 190 kg op. Ook lokale boeren spelen in op de eiwitshift: zo ontwikkelde varkensboerin Mieke Verniest de Duoburger, met 50% Vlaams Ardennenvarken en 50% peulvruchten. Deze initiatieven tonen hoe zowel retail als landbouw bijdragen aan duurzamere voedingskeuzes zonder volledig vlees te schrappen.

Deze tekst kwam tot stand in

Bron: https://vilt.be/nl/nieuws/hybride-vleesproducten-winnen-terrein-in-belgie - 29-08-2025
Online raadpleegbaar
Digitaal in de collectie
Je hebt niet genoeg rechten om dit te raadplegen