Bron: The role of subnational governments in adult skills systems
09-07-2025
Publicatie - Studie, onderzoeksrapport, analyse

The role of subnational governments in adult skills systems: Lokaal beleid en samenwerking voor een veerkrachtig volwassenenonderwijs

Oorspronkelijke titel: The role of subnational governments in adult skills systems
Bron: The role of subnational governments in adult skills systems
09-07-2025
Publicatiejaar: 2025 Aantal pagina's: 49
EN

Deze OECD Local Economic and Employment Development (LEED) paper geeft een uitgebreid overzicht van hoe subnationale overheden — zoals regio’s, provincies en gemeenten — bijdragen aan het vormgeven, financieren en uitvoeren van volwassenenonderwijs en bijscholing in de OESO-landen. De publicatie toont dat volwassenenschoolsystemen complex en gelaagd zijn, met uiteenlopende governance-modellen: van centraal gestuurd tot gedeeltelijk of volledig gedecentraliseerd. Er is bijzondere aandacht voor de…

Bron: Deze tekst is gebaseerd op de originele bron en tot stand gekomen met inzet van AI-technologie. Controleer bij twijfel de bron voor juistheid en actualiteit. - 09-07-2025
Online raadpleegbaar
Digitaal in de collectie
Je hebt niet genoeg rechten om dit te raadplegen
Termen(12)
Volwassenenonderwijs