KennisWest

Strategisch Beleidsplan voor toerisme en recreatie in de Leiestreek 2019-2025
West-Vlaanderen - De gedreven provincie
Publicatie - Beleidsdocumenten

Strategisch Beleidsplan voor toerisme en recreatie in de Leiestreek 2019-2025

Jaar uitgave 2019
Issue Leiestreek 2019-2025
Labels
Aantal pagina's 94 p.
Taal Nederlands
Bron: issuu.com
Tegen 2025 wil de Leiestreek definitief op de kaart staan als toeristische regio in West- en Oost-Vlaanderen. De regio wil vooral bekend staan als een dynamische en creatieve streek. “De klemtoon ligt de komende jaren op de creativiteit in en van de regio. Vijf grote verhaallijnen begeleiden de verdere toeristisch-recreatieve ontwikkeling: ‘creati…

Tegen 2025 wil de Leiestreek definitief op de kaart staan als toeristische regio in West- en Oost-Vlaanderen. De regio wil vooral bekend staan als een dynamische en creatieve streek.

“De klemtoon ligt de komende jaren op de creativiteit in en van de regio. Vijf grote verhaallijnen begeleiden de verdere toeristisch-recreatieve ontwikkeling: ‘creatieve hotspots’, ‘verfrissende momenten’, ‘verrassend dichtbij’, ‘smaakmakers’ en ‘bronnen van inspiratie’ ”, aldus Claude Croes, voorzitter van Toerisme Leiestreek.

Om de ontwikkeling van toeristische producten en evenementen te stimuleren, wil Toerisme Leiestreek werken met themajaren. In 2020 zullen ‘creatieve hotspots’ centraal staan in de campagne en productontwikkeling. Creatieve hotspots zijn speciale plekken waar je moet geweest zijn: “the places to be in de Leiestreek”. Vaak combineren zij verschillende verhaallijnen of functies, waardoor ze een grotere aantrekkingskracht hebben.

Toerisme Leiestreek gaat nu op zoek naar 101 hotspots. Zij zullen centraal staan in de campagne en productontwikkeling van 2020.