Publicatie

Monitor Duurzaam Voedsel 2014: consumentenbestedingen

Oorspronkelijke titel: 2014 Consumentenbestedingen
Bron: wur.nl
10-02-2022
Publicatiejaar: 2016 Editie: 2014 Aantal pagina's: 13

Consumenten kopen steeds vaker duurzaam voedsel. De bestedingen van consumenten aan duurzaam voedsel in Nederland zijn in 2014 ten opzichte van 2013 met 18% toegenomen. Het marktaandeel van duurzaam voedsel ten opzichte van totaal voedsel is gestegen van 6% naar 7%. UTZ Certified is zowel in absolute als in procentuele groei de grootste stijger, met een groei van de bestedingen van 66%. Ook Biologisch laat een groei zien van 6%. De kleinere keurmerken Milieukeur en ASC zijn ook aanzienlijk gegro…

Online raadpleegbaar
raadpleegbaar op www.agrimatie.nl
Digitaal in de collectie
Je hebt niet genoeg rechten om dit te raadplegen
Termen(4)
Consumptiearmoede
Voedseleconomie
Duurzame ontwikkelingen
Nederland