Bron: Hard discount en buurtsupermarkt winnen marktaandeel voor verse voeding
28-06-2023
Publicatie - Studie, onderzoeksrapport, analyse

Hard discount en buurtsupermarkt winnen marktaandeel voor verse voeding

Bron: Hard discount en buurtsupermarkt winnen marktaandeel voor verse voeding
28-06-2023
Publicatiejaar: 2018 Aantal pagina's: 3

Belgische gezinnen gaven in 2017 gemiddeld minder geld uit aan voeding en dranken en evenveel aan verse voeding als in 2016. De Belg sprong namelijk bewuster om met voedsel en
verminderde het aantal winkelbezoeken. De gemiddelde Belg koopt zijn verse voeding in de eerste plaats in de klassieke supermarkt en de hypermarkt. Zij verloren vorig jaar bijna 1 procentpunt marktaandeel. Hard discounters Aldi en Lidl groeiden verder (+0,8 procentpunt) en blijven aankoopkanaal nummer twee. De buurtsupermar…

Bron: https://www.vlam.be/nl/feitenencijfers/algemeen - 14-03-2019
Digitaal in de collectie
Om dit meteen te raadplegen, meld je gratis aan
Termen(3)
Voeding
Buurtwinkels