Publicatie - Studie, onderzoeksrapport, analyse

TIMSS (Trends in international mathematics an science study) results 2019

Oorspronkelijke titel: TIMSS 2019 U.S. Results
Bron: ed.gov
10-06-2022
Publicatiejaar: 2020 Aantal pagina's: 56
EN

The Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS) is an international comparative study that measures trends in mathematics and science achievement at the 4th and 8th grades every 4 years. TIMSS is designed to align broadly with mathematics and science curricula in the participating education systems and, therefore, to reflect students’ school-based learning. The United States has participated in every administration of TIMSS since its inception in 1995, and the study provides va…

Bron: https://nces.ed.gov/timss/results19/index.asp#/math/intlcompare - 10-06-2022

Dit rapport meet het niveau van wetenschap en wiskunde bij Vlaamse 10-jarigen. Voor het eerst sinds de afname van de test daalt het niveau in die disciplines significant. Het doet bij de politiek alarmbellen afgaan. ‘Onze hersenen zijn onze enige grondstof’, zegt minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA). Een daling van de onderwijskwaliteit hypothekeert de productiviteit van toekomstige werknemers en de economische groei op lange termijn.

De luidste alarmbel van het TIMSS-rapport is het result…

Bron: De Tijd 2020-12-09 p3 (onderwijsexpert OESO - Daan Bleus) - 10-06-2022
Online raadpleegbaar
Digitaal in de collectie
Je hebt niet genoeg rechten om dit te raadplegen
Termen(4)
Onderwijskwaliteit
STEM-sectoren
Basisonderwijs
Internationale vergelijking
Auteur, Redactie(1)
IES - NCES ( Institute of Education Sciences - National Center for Education Statistics) | Verenigde Staten