Artikel - Persartikel

Voorkeur voor inlandse producten maar die zijn te weinig herkenbaar in supermarkten, laat Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) weten

Oorspronkelijke titel: Voorkeur voor inlandse producten maar die zijn te weinig herkenbaar
Bron: vilt.be
04-02-2021
Publicatiedatum: 29-04-2023

Als de Belg verse voeding koopt doet hij dat voornamelijk op basis van de prijs en de zintuiglijke waarnemingen. De helft van de Belgen hecht ook belang aan het land van herkomst, met voorkeur voor de inlandse producten. Helaas blijken deze niet goed zichtbaar in de winkels te zijn want slechts 38 procent van de Belgen geeft aan dat Belgische producten makkelijk te spotten zijn. Dat laat het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) weten naar aanleiding van de 'Maand van de lokale v

Bron: https://vilt.be/nl/nieuws/voorkeur-voor-inlandse-producten-maar-te-weinig-herkenbaar - 02-05-2023
Online raadpleegbaar