Artikel - Persartikel

Driekwart van Vlamingen wil lokaal kopen, maar herkenbaarheid schiet tekort, blijkt uit studie van VLAM

Oorspronkelijke titel: Vertrouwen in lokale voeding is groot, maar zichtbaarheid in winkel blijft werkpunt
Bron: vilt.be
04-02-2021
Publicatiedatum: 15-09-2025

Hoewel 93% van de Vlamingen vertrouwen heeft in voeding van bij ons, leidt dat niet altijd tot een aankoop. Volgens onderzoek van VLAM, uitgevoerd door iVOX in mei 2025, is de zichtbaarheid van lokale producten in de winkel een belangrijke drempel: slechts 49% vindt ze makkelijk herkenbaar. Drie op vier Vlamingen pleit nochtans voor meer aankopen van Belgische voeding, met de hoogste koopintentie bij jongeren (18-34 jaar) en de meeste effectieve aankopen bij 55- tot 64-jarigen. Milieu-impact, on…

Bron: https://vilt.be/nl/nieuws/vertrouwen-in-lokale-voeding-is-groot-maar-zichtbaarheid-in-winkel-blijft-werkpunt - 16-09-2025
Online raadpleegbaar