Artikel - Persartikel

Brouwerij De Leite koppelt bierproductie aan borstkankercampagne in Oostkamp

Oorspronkelijke titel: Op zoek naar ‘Het Product van West-Vlaanderen’. Kandidaat 2: brouwerij De Leite met het sociaal geïnspireerd bier Tietje
Bron: madeinwest-vlaanderen.be
30-06-2020
Publicatiedatum: 17-11-2025

De Leite stelt met speciaalbier ‘Tietje’ een sociaal geïnspireerd product voor als kandidaat voor ‘Het Product van West-Vlaanderen’. Tietje is een blond bier, met of zonder alcohol, dat niet alleen bedoeld is om van te genieten, maar ook als campagne voor borstkankersensibilisering dient. De naam ontstond uit een solidariteitsidee van twee vrienden en wordt nu verder gedragen door ondernemer Luc Vermeersch en zijn team. Met Tietje wil de brouwerij maatschappelijke betrokkenheid, lokaal vakmansch…

Bron: https://www.made-in.be/west-vlaanderen/op-zoek-naar-het-product-van-west-vlaanderen-kandidaat-2-brouwerij-de-leite-met-het-sociaal-geinspireerd-bier-tietje/ - 18-11-2025
Online raadpleegbaar
Digitaal in de collectie
Auteur(1)
Karel Cambien
Termen(6)
Erkenningen West-Vlaamse ondernemingen
Brouwerijen
Ambachtelijke producten
Ambachtsondernemingen
Personen(1)
Luc Vermeersch
Organisaties(1)