KennisWest

E-commerce, sociale media en new retail in China
West-Vlaanderen - De gedreven provincie
Evenement - Webinar - Workshop

E-commerce, sociale media en new retail in China

Labels
Bron: voka.be
In de afgelopen jaren heeft China een pioniersrol genomen op het vlak van e-commerce en sociale media. De Chinese consument is zeer geïnteresseerd in westerse producten, maar de klassieke e-commerce en sociale mediakanalen die hier gekend zijn, werken niet in China. Bovendien zijn er de afgelopen jaren nieuwe retailconcepten ontstaan ​​in China di…

In de afgelopen jaren heeft China een pioniersrol genomen op het vlak van e-commerce en sociale media. De Chinese consument is zeer geïnteresseerd in westerse producten, maar de klassieke e-commerce en sociale mediakanalen die hier gekend zijn, werken niet in China. Bovendien zijn er de afgelopen jaren nieuwe retailconcepten ontstaan ​​in China die onder de noemer 'New Retail' heel wat weerklank vinden, ook in het Westen.

Chinese e-commerce spelers zoals Alibaba ontwikkelen nieuwe concepten waarbij online en offline op een revolutionaire manier geïntegreerd worden. Zelfs onbemande winkels beginnen op te duiken in het straatbeeld. Deze nieuwe mogelijkheden bieden heel wat opportuniteiten voor westerse bedrijven.

Tijdens deze workshop zal Bart Horsten de trends en mogelijkheden op dit vlak in kaart brengen en uitleggen hoe westerse bedrijven deze kanalen kunnen inzetten in hun eigen China-strategie. Dit alles zal geïllustreerd worden met enkele concrete casestudy's en de deelnemers zullen praktische aanbevelingen kunnen meenemen.

Deze workshop is gratis voor ambassadeurs.

Bron: voka.be